söndag 11 oktober 2009

Rädsla

Att känna denna rädsla i hela kroppen är så otroligt svårt.. Just idag känner jag den extra mycket av någon anledning.. Kroppen känns stel och hjärtat slår lite extra hårt och det är så svårt att slappna av.. Ligger nästan och skakar i soffan.. Snart är det dax för läkarbesök och nya behandlingar.. Jag är rädd för att det ska misslyckas ännu en gång, väldigt rädd.. Hela processen var så otroligt jobbig att gå igenom och snart ska jag göra det igen.. Jag är oxå väldigt rädd för att aldrig bli med barn.. Det är en konstig känsla att bära på och den försvinner inte utan finns bara där.. Ibland märker jag den knappt och ibland tar den över min kropp helt.. Tänk att aldrig få bära ett barn i magen.. Eller att få hålla sitt nyfödda barn i famnen första gången, räkna alla fingrar och tår.. Tänk att aldrig bli kallad mamma.. Det är outhärdligt smärtsamt att ens tänka tanken men det är oundvikligt att dessa mörka tankar smyger sig in i mitt huvud.. Nu när det har gått så långt blir allt ju så mycket svårare och jobbigare..

Jag är rädd.. Så fruktansvärt rädd!!

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du pratar om.. känner exakt likadant. Kram från en annan som längtar

    SvaraRadera